زندگی در دنیای مجازی

  • آیا تا به حال شده که با خودتان بگویید: پانزده دقیقه وقت میگذارم و ایمیلهایم را چک میکنم. اما ناگهان متوجه شوید که ساعتهاست پشت کامپیوتر نشسته اید؟
  • آیا تا به حال شده، به دلیل جا گذاشتن موبایل در خانه، استرس و اضطراب شدیدی داشته باشید و احساس کنید ارتباطتان با جهان قطع شده است؟
  • آیا وقتی اینترنت قطع یا کند میشود، احساس خفگی به شما دست میدهد؟
  • آیا در هنگام تأسیس یک وب سایت جدید، در میان الگوها و قالبهای متعدد، برای انتخاب قالبی که بتواند بیشترین تأثیر را روی مخاطبتان بگذارد سردرگم شده اید؟
  • آیا شده که قبل از یک مذاکره تجاری مهم، چند ایمیل آخر طرف مقابل را پیش روی خود گذاشته باشید و بکوشید تیپ شخصیتی و الگوی رفتاری او را در مذاکره واقعی حدس بزنید؟

اینها همه  نشانه های این هستند که شما زندگی در دنیای جدیدی را آغاز کرده اید: دنیای مجازی.

تجهیزات مخابراتی، و  ابزارهای الکترونیک و دیجیتال، به انسان این امکان را دادند که بدون حضور فیزیکی، بتواند در زمانها و مکانهای مختلف حضور داشته باشد. گمان میرفت کامپیوترها، لپ تاپها، تبلتها و موبایلها، فعالیتهای انسانها را سریع تر و ساده تر کنند. اما اتفاق بزرگتری افتاد. به کمک این تجهیزات و زیرساختهایی که آنها را پشتیبانی میکردند، دنیای دیگری خلق شد: دنیای مجازی.

در دنیای مجازی، قدیمی ترین چارچوبها شکسته شد. دیگر شب و روزی وجود نداشت. دیگر فاصله ای وجود نداشت. دیگر حتی هویت از پیش تعیین شده ای وجود نداشت. هر کس در هر زمان میتوانست، هویتی جدید، آنچنان که میخواست و دوست داشت بیافریند. بازارهای جدیدی شکل گرفت و مشتریان مجازی هر روز بیشتر و بیشتر شدند. مشتریانی که میتوانستند دهها فروشگاه را همزمان ببینند و صدها سرویس را همزمان مقایسه کنند. شرکتهای کوچک پنهان شده در کنج اتاقها و انتهای راهروها، سایتهای  عظیم را در اختیار گرفتند و ساختمانهای بزرگ و ورودیهای با عظمت آنها، جای خود را به پورتالهای سازمانی دادند.

امروز آموخته ایم که دنیای جدید – که هر روز سهم بیشتری را در اختیار میگیرد – قوانین خود را دارد. اصول خود را میشناسد. رفتار وشخصیت مخاطبان و مشتریان در این دنیا متفاوت است و مدیریت آنها دانش دیگری را میطلبد. طی یک دهه اخیر روانشناسی به کمک «مدیریت» و «تجارت» آمده است تا چارچوبهای سنتی را بشکند و هنر زندگی در دنیای مجازی را به ما بیاموزد. در سمینار روانشناسی اینترنت، برآنیم تا بخشی از آخرین آموخته های این حوزه را، مرور کنیم. از جمله مهمترین عناوین در این حوزه میتوان به:

  • شناخت شخصیت مخاطبان در فضای آنلاین
  • تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در فضای مجازی
  • ابزارهای نوین متقاعدسازی در دنیای مجازی
  • الگوهای نوین ارتباط و اصول حرفه ای به کار گیری آنها در فضای اینترنت
  • اثرات جانبی فضای مجازی بر زندگی فیزیکی انسانها

اشاره نمود.

در سمینار روانشناسی اینترنت قرار است به این موضوع بپردازیم. سمینار عصر روز سه شنبه 10 آبان ماه در محل موسسه بهار برای 40 نفر برگزار میشود. برای ثبت نام میتوانید کلمه Internet را به شماره 09194212334 اس ام اس کنید. همچنین به سنت قدیمی گروه مهارتهای فردی، در صورتی که به هر دلیل نمیتوانید در سمینار شرکت کنید میتوانید ایمیل خود را از طریق پیامک به همان شماره ارسال کنید تا خلاصه اسلایدهای سمینار برای شما ارسال شود.

/ 2 نظر / 52 بازدید
مینا طهرانی

من امشب به طور اتفاقی با صفحه شما آشنا شدم... موضوع فضای مجازی و زندگی در این دنیای جدید یکی از دغدغه های من بوده و هست...خیلی دوست داشتم در این سمینار شرکت کنم, حیف که کمی دیر فهمیدم...آیا برای من این امکان هست که از طریق میل از اسلاید های شما بهره مند شوم...ممنون می شم پاسخ بدید...

دلارام

سمینار هنوز برگزار نشده...